”Så älskade Gud världen
att han utgav sin enfödde Son,
för att var och en som tror på honom
inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.”
Joh. 3:16

Jultidning 2017

Lutherska Församlingen i Stockholmsområdet och Lutherska Församlingen i Umeåområdet gav även ut en jultidning 2017 med betraktelser för de olika helgdagarna samt artiklar i olika ämnen. Från innehållet märks bl.a. en levnadsteckning av Axel B. Svensson, med anledning av att det i år är 50 år sedan han dog. Den är skriven av Ingemar Andersson. Att det är 500 år sedan reformationen kan sägas ha inletts uppmärksammas också med en artikel om reformationens huvudfrågor. Ett smakprov av jultidningen finns nedan.
Den som vill beställa jultidning/jultidningar kan göra det genom att kontakta Bertil Waldemarson, tfn 011-12 66 57, e-post bertil.waldemarson@gmail.com . Vi tar ingenting betalt förutom fraktkostnaden, eftersom vi är glada ifall vi får hjälp med spridningen av julens angelägna evangelium. Men vill någon ekonomiskt stödja denna missionssatsning är vi naturligtvis tacksamma.

Om man vill göra en större beställning, och vara säker på att få önskat antal ex., bör man meddela sin beställning så snart som möjligt. Men vi tar fortlöpande emot beställningar.